Någon borde byta stad..

I have! :)
Nu har vi äntligen flyttat klart allting, tog två dagar.. Men en del strul..
Stackars älsklingen fick lasta första omgången helt själv, då det bara var tunga saker (kartonger) som vi lastade in då. Dessutom råka vi låsa in förrådnyckeln, så fick ringa hyresvärden som fick komma och öppna, så även det gjorde att saker drog ut på tiden.
Så allt jag gjorde var att hålla upp dörrar åt honom. Kom hit mycket senare än vi tänkt alltså, så då hämta vi nycklar sen åkte vi och åt lunch och sen hjälpte lillebror och en kompis till älsklingen till att lasta ur.
Då gick det hur smidigt som helst, sen åkte vi för att hämta nästa lass, började packa in sängarna i hissen, körde ner hissen och när dem skulle öppna så gick det inte!
Nehe, ringa bevakningstjänst.. Som kom efter ett tag, de kunde inte göra än att ringa de som har hand om hissen och se om dem ens ville åka ut.
Så gick det en timme och inget hände, då ringde vi själva de som har hand om hissen, då tog det 10 minuter sen var han där, anledningen var att hissen fastnat mellan två våningar för att någon del till sängen ramlat emot fotocellerna i hissen..
Lastade till slut in sängar och lite andra saker, sen åkte vi och lasta ur allt här sen fick det räcka för igår.
Imorse var vi uppe halv nio, sen blev det frukost på donken :)
Sen åkte vi till gamla lägenheten, eller först var jag till BM, och fick endast svaret att det var en sträckning..tror jag inte ett dugg på. Fick inget för det.. jo men vad roligt!
Kan ju knappt gå ibland :S
Så ska ta upp det på tisdag när jag ska till min nya BM, få se om dem kan göra något.
Idag höll vi på att tabba oss igen, eller ja jag naturligtvis. Samma nycklar som vi låste in i förrådet igår hittade jag inte när vi väl skulle ha dem idag.. Letade genom mina fickor, bilen, väskan, lägenheten.. hittade dem inte.
leta på alla ställen flera gånger, och när jag tänkte ge upp ja då kände jag dem naturligtvis i fickan!
helt jävla otroligt!
Hade mobilen i samma ficka så måste ha känt på fel sida av mobilen tydligen bara.. jaja, sånt som händer ;)
Men sen flöt allt på mycket bättre, älsklingen fick hjälp när vi kom hit att lasta ur och sen hjälp med sista omgången.
Så nu är det fullt kaos här hemma typ.. Skorvens rum är fullt med kartonger!
Man kommer inte in där, och vardagsrummet är fullt med saker det med.
Sovrummet är fullt med säng och sängstomme som ligger på golvet.
Och imorgon kommer vi knappast kunna göra något åt saken utan det blir städning av gamla lägenheten imorgon så att vi kan lämna nycklarna imorgon.
Som tur är så är ju en del saker redan tagna så det blir bra, älsklingen stängde av och satte frys på avfrostning innan han åkte därifrån ikväll så den är det bara torka ur imorgon :)
Sen är det alla skåp på utsidan och diskbänk och kakel samt lister och golv, sen är köket klart!
Och vardagsrum, sovrum och hall är bara torka lister och dammsuga och torka golven :)
Det som det är mest i är nog faktiskt badrummet, måste kalka av kaklet och duschen och så naturligtvis avloppet och vattenlåset under handfatet.
Sen kan man äntligen börja lägga energi här.. Men dessutom vet vi ju inte om vi får tapetserat och målat, vill helst veta det innan så att man vet om det är någon idé att skruva ihop stora saker..
Gud vad långdraget inlägg!
Men läs om ni vill ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0