Flytt...

Håller på och fixar för fullt inför flytten, packa lite här, packa lite där..
Det mesta är packat, så mycket saker hade vi inte ;)
Men det är himla mycket som man inte kan packa ner för att det används så som köksartiklar!
Och sen allt som ska ner i Ikeapåsar som kläder osv går ju inte att packa ner riktigt än har jag känt.
Men tror fan jag tar och tömmer garderoberna idag om jag orkar så att jag kan torka ur dem.
Försöker spara så mycket tid som möjligt på flyttstäden och sprida ut det så gott det går så att det blir lite lättare att städa sen.
Har gjort sovrumsfönstrena och två tredjedelar i köksfönstret nu.
Tänkte ta sista fönstret i köket med snart men har paus just nu ;) Så är det klart också och sen lilla fönstret i vardagsrummet.
Sedan när jag är klar med det så tänker jag försöka hinna med att tömma garderoberna idag och rensa i brudkistan.
För det underlättar en hel del när man ska städa sen om fönstrena är klara.
I allra värsta fall får jag dra av dem på utsidan men tror nog jag slipper det sen :)
Och är det och garderoberna urstädade så går det väldigt fort att göra rent både sovrum, hall och vardagsrum! :)
Bara dra av allt damm och sen är det golven!
Ugnen tror jag allt att jag gör rent söndagen innan vi flyttar :) Och så gör rent köksskåpen inuti då med.
Då är det inte alls så mycket sen :)
Tycker väl inte riktigt om att göra saker pö om pö såhär men det spar ju en hel del tid!
Känns lite som att saker hinner bli skitiga igen liksom.
Sen är det ju kyl och frys och sen kalka av ordentligt i badrummet.
lillebror skulle hjälpa till med flytten <3
Så det går nog rätt så fort att få alla saker flyttade så jag kan börja med städningen.
För det är väl det ända man är kapabel till när man är gravid ;)
Gud vad tråkigt att läsa om en massa städning bara! Men det är min vardag just nu ;)
Skorven rör sig och känner honom rätt ofta men det är mer diffust än det varit tidigare.
Får se om jag åtminstone ringer och pratar med förlossningen efter helgen.
Pussokram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0