Gravid + rökning = dålig kombination!

Är med på ett Gravid forum på FB och en ställde frågan när alla gravida slutade röka eller om det fortfarande rökte..
Förvånansvärt många rökte fortf! Många som gått en bra bit på sin graviditet.
Och jag förstår det inte riktigt, skulle aldrig utsätta mitt barn för något sånt.
När man vet att det skadar och att det kan vara en bidragande orsak till PSD.
Förstår även inte heller att så många av de som har slutat, bra att ni slutat men att man inte gör det förrän man sett fostret på UL.. Det har ju funnits innan UL också, det är ju inte så att det är då man blev gravid..
Men är som sagt bra att ni faktiskt har slutat, blev mest väldigt förvånad då jag trodde det var ovanligt i Sverige att man rökte under graviditet.
Tydligen så är det inte det.. En annan körde på passiv rökning och tycker det känns bättre, det känns också helt orimligt för mig, men alla tycker olika.
Kan bara säga att jag inte tänker utsätta min lilla skorv för rök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0