Gravid vecka 26

Barnet kan höra ljud och ljudnivån inne i magen som kan nå upp till mer än 80 decibel. Det är ungefär lika livligt som en stökig stadsmiljö.

Barnet lyssnar på ljuden i mammans kropp, magen som kurrar, nysningar och annat som händer. Det lyssnar även på mammans och omgivningens röster.

Vikt 900 gram.


Känns lite konstigt! Det går ju riktigt fort! Är redan i vecka 26!
Tyckte nyss jag var i vecka 18 och på ultraljud, men det är ett tag sen nu.
Det är snart inte så långt tid kvar, 3 månader bara snart. 
Tänk att jag faktiskt ska bli mamma, det känns som en önskan som varit väldigt avlägsen.
Har velat det så gärna men ändå på något sätt, sett det som väldigt omöjligt.. 
Och nu sitter jag här gravid, rätt så mycket gravid också :P
Det känns helt underbart! 
Har börjar få lite funderingar om förlossningen bara, är lite orolig att man inte ska veta vad som är vad bara.
Är det värkar, eller är det något fel?
Hur länge ska man vänta hemma innan man ska åka in?
Man måste ju tänka på att det är mitt i vintern och tar en halvtimme till BB, är närmare till BB nu men bor i fel landskap :P
Krångligt det där.. Hade jag bott kvar hade det blivit ett annat landsting och ännu längre till BB, tycker det är så konstigt att man inte kan åka till det som är närmast.
Men men, skulle det bli allt för akut är det ju bara att ringa ambulans.. :P

Skorven rör sig mer och mer om dagarna, inte lika mycket pauser som det varit förut.
Känner av en del när jag står upp också, har jag knappt gjort alls tidigare. 
Men står jag och diskar t.ex så känner jag honom nu.
Fyndade även en vinterjacka till honom på tradera igår för 50 kr! :)
Vilket kap! Är dock strl 62 så hoppas han inte är superstor.. :P
Annars får man i värsta fall göra ett nytt inköp..
Ska definitivt köpa nalleoverallen också, den var ju såå mysig!

Idag blir det diska lite, städa på toaletten och kanske damma om jag får lust.
Är själv hemma hela dagen, älsklingen kommer nog inte hem förrän ikväll.
Så har hela dagen på mig att pyssla med saker.
Är inte så mycket disk så man får passa på också ;)
Vill börja packa lite smått också men det får vänta till kissen har flyttat så slipper man onödigt med katthår.
Är så mycket jag vill rensa ut också, men det finns ärligt inte så mycket att rensa bort.. 
Frustrerande!! :P

Nu blev det ett långt inlägg, drygt kanske men ingen som tvingar er att läsa ;)

Pussokram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0